Myynti- ja kehitysjohtaja Jukka Salmenautio sekä toimitusjohtaja Toni Harjula esittelevät Euronicsin uutta brändiä, joka pian näkyy auton lisäksi kaikkialla myymälän teippauksissa ja ilmeessä. Euronicsin avajaiset ovat 19.4. kello 9.

Alajärven kevääseen saadaan eurooppalainen tuulahdus – Euronics avaa ovensa

Alajärvellä avataan torstaina 19.4. kello 9 uusi kodintarvikeliike Euronics Alajärvi. Eurooppalaista tuulahdusta saadaankin katukuvaan uuden, raikkaan brändin myötä ja luonnollisesti ennen muuta sillä, että 8800 myymälän voimin 36 maassa toimiva Euronics tarjoaa nyt alueen asukkaille eurooppalaista hintatasoa ja eurooppalaisia valikoimia.

Kyseessä on Tekniset Japon myymälän uudistus Euronicsiksi. Koko Suomen Tekniset ketju muuttuu saman eurooppalaisen lipun alle niin, että ensimmäisiä avajaisia Etelä-Suomessa vietetään näinä päivinä ja siitä myymäläuudistukset leviävät kohti pohjoista.

Japon toimitusjohtaja Toni Harjula ja myynti- ja kehitysjohtaja Jukka Salmenautio kertovat, että vaikka ketju vaihtuu, on myös Euronics edelleen itsenäisten kauppiaiden omistama ketju ja näin se on kautta Euroopan.

Suomessa myymälöitä on 51, eli sillä on kodintarvikealan kattavin myymäläverkosto joka tarjoaa paikallista palvelua kautta Suomen. Nyt Euronicsin myötä volyymit kasvavat ja tarjonta monipuolistuu niin, että vaikkapa Keski-Euroopassa suosioon nousseet tuotteet saadaan nopeasti myös meille.

Euronics on ostovolyymiltaan Euroopan suurin ja suomalaiset kauppiaat ovat siinä mukana Tekniset Osuuskunnan kautta. Myymäläkuvan yhdenmukaistaminen on alkanut nyt kautta Euroopan niin, että noin tuhat myymälää vaihtaa yhteisen brändin alle vielä tänä vuonna.

– Muutoksella haetaan kilpailuetua, mukaanpääsyä eurooppalaiseen hankintaan, toteavat Salmenautio ja Harjula. – Asiakkaat hyötyvät volyymin kasvusta entistä kilpailukykyisempänä hintatasona ja laajempina valikoimina.

Verkkokaupan puolella Euronics tuo ison hypyn uuteen, Teknisiin verrattuna. Verkkoon panostetaan muutenkin nyt voimakkaasti ja kohderyhmänä on myös nuorempi asiakaskunta, onhan brändi trendikäs ja moderni.

– Uusi verkkokauppamme tarjoaa todella monipuoliset valikoimat. Asiakas voi Euronicsin verkkokaupasta ostaessaan valita joko kotiinkuljetuksen tai kuljetuksen myymälään. Tässä on se etu, että tuotetta noudettaessa saa siihen myös henkilökohtaisen palvelun, salmenautio muistuttaa.

Lisäksi Euronicsin verkkokaupasta ostetun tuotteen kanssa ongelmia kohdatessa voi aina kysellä ensiapua omasta lähimmästä myymälästään.

Tuula Jokiaho