Alajärven Tokmannin myymäläpäällikkö Minna Mäkelä ja osastovastaava Jenni Parkkonen kertovat, että Tokmannin tiloista löytyvän Smartpostin käyttö on pikkuhiljaa vilkastunut, mutta kaikki tätä palvelua eivät ole vielä löytäneet.

Smartpost -automaatti saapui Alajärven Tokmannille

Alajärveläiset ovat jo reilun kuukauden verran saaneet nauttia uudenlaisesta palvelusta, kun Smartpost automaatti otettiin käyttöön Tokmannin tiloissa, heti sisäänkäynnin oikealla puolen.

Smartpostilta löytyy hyvät ohjeet siihen, miten toimia.

Smartpost-automaatit ovat osa Postin automaattiverkostoa. Ne sijaitsevat taloyhtiöiden ja kiinteistöjen omissa tiloissa ja niitä on yhä enemmän julkisissa tiloissa, kuten kaupoissa.

Alajärven Tokmannin myymäläpäällikkö Minna Mäkelä kertoo, että Smartposteja on nyt alkanut tulla Tokmanneihin eri puolilla Suomea, koska toiminnan on katsottu hyvin sopivan mukaan Tokmannin palvelukuvioon.

Alajärvellä asiakkaat eivät vielä ole Smartpostia kovin hyvin löytäneet, mutta jatkuvasti sen käyttö on lisääntynyt. Kannattaakin seuraavalla kauppareissulla tutustua siihen, mille Smartposti näyttää!

Smartpost automaatin käyttö on helppoa. Smartpost-automaattiin voi tilata verkko-ostokset ja sen kautta voi myös lähettää paketit, kirjeet ja kortit.

Kun haet automaatista pakettisi, tarvitset saapumisilmoituksen, lokeron numeron ja sen avauskoodin, jotka olet saanut tekstiviestillä. Lukko avataan koodilla ja lokero aukeaa vetämällä lukosta.

Säilytysaika paketeille on seitsemän vuorokautta
.
Kun lähetät paketin automaatista, niin pakkaa se hyvin. Maksa paketti etukäteen Postin verkkosivuilla, mistä saat Helposti-koodin.

Kirjoita paketin päälle tämä saamasi Helposti -koodi sekä lähettäjän ja vastaanottajan nimi, osoite ja matkapuhelinnumero. Sitten vain jätät paketin Smartpost -automaattiin!

Smartpost-automaattiin voi myös tehdä tilauksen verkkokaupasta ja sen kautta voi hoitaa verkkokaupan palautukset.

Tuula Jokiaho