LähiTapiolan myyntipäällikkö Jarmo Ojajärvi ja palvelupäällikkö Laura Rintala ovat jo joulun odotuksen tunnelmissa, mutta onpa asiakkaillekin pyritty järjestämään parasta mahdollista palvelua siten, että jatkossa asiakastapaamisiin varataan riittävästi aikaa.

LähiTapiola uudistaa palveluaan Järviseudulla

LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa uudistaa palveluaan Järviseudun alueella. Kattava toimistoverkko antaa yritykselle erinomaisen mahdollisuuden tarjota asiakkailleen aikaisempaakin monipuolisempaa ja laadukkaampaa palvelua lähellä asiakasta.

– Osaava ja koulutettu henkilökuntamme, joita kutsumme elämänturvaajiksi, haluaa tuottaa asiakkaille parhaita mahdollisia asiakaskokemuksia ja sitä varten tapaamisiin halutaan varata riittävästi rauhallista aikaa, kertoo maakunnan alueella palvelupäällikkönä ja palveluneuvojien lähiesimiehenä toimiva Laura Rintala.

Muutokset näkyvät siinä, että henkilökohtaisen palvelun painopiste muuttuu ja toimistojen henkilökunta varaa osan työpäivästään aina ennalta sovittuihin tapaamiseen. – Aika varataan siksi, että asiakkaan yksilölliseen tilanteeseen on mahdollista perehtyä ajan kanssa.

– Elämänturvatapaamisessa käydään läpi turvallisuuden, talouden ja terveyden näkökulmasta asiakkaan tarpeet ja räätälöidään niihin kullekin sopiva ratkaisu, Rintala kertoo.

– Myös maatilojen ja yritysten erityistarpeet otetaan entistä tarkemmin huomioon ja niihin paneutuvat erikoistuneet asiantuntijamme. Maatila- ja yritysasiakkaita tavataan usein paikan päällä maatiloilla ja yrityksissä.

Elämänturvatapaamiset onnistuvat Rintalan mukaan yleensäkin joko LähiTapiolan toimistossa tai näppäränä verkkotapaamisena.

– Tähän suuntaan meitä ohjaa osaltaan asiakaskäyttäytymisen muutos, kertoo myyntipäällikkö Jarmo Ojajärvi. – Asiakaskäyntien määrä eri alojen toimipisteissä on vuosien saatossa vähentynyt ja niin on käynyt myös meillä.

– Rutiiniasiat, kuten laskujen maksu, yksinkertaiset vahinkoilmoitukset ja ajoneuvovakuutukset hoidetaan nykyään verkossa.

LähiTapiola onkin saanut hyviä kokemuksia uudentyyppisestä asiakaspalvelutavasta jo Jalasjärven toimiston osalta, jossa palveluaikoja uudistettiin jo viime vuonna.

– Asiakkaita on kuunneltu herkällä korvalla ja palautteet ovat olleet pääsääntöisesti myönteisiä, Rintala sanoo.

– Henkilökohtainen asiakaspalvelu onkin meille tärkeä kilpailuetu, eikä sitä missään tapauksessa olla lopettamassa. Päinvastoin, nyt sille pyritään saada entistä paremmin mahdollisuuksia aukioloaikoja uudistamalla.

Alajärven konttorilla palveluneuvojana työskentelee neljänä päivänä viikossa Niina Mäkelä ja yhtenä päivänä Lappajärven konttorilta Alajärvellä käyvä Auli Mäkinen. Konttorilla on lisäksi kaksi myyntipäällikköä, Ojajärven lisäksi myös Rauno Lamminen. Lisäksi Alajärvellä on henkilöstöä korvauskäsittelyn puolella.

Järviseudun toimistojen aukioloajat ovat jatkossa Alajärvellä maanantaisin kello 9-12 ja 13-16.30, tiistaista torstaihin kello 9-12 ja muina aikoina ajanvarauksella ja jälleen perjantaisin kello 9-12 ja 13-16.

Lappajärvellä ovet ovat avoinna maanantaista keskiviikkoon kello 9-16 ja torstaina sekä perjantaina ajanvarauksella. Evijärvellä ollaan avoinna kello 9-12 torstaisin, muina aikoina ajanvarauksella.


Tuula Jokiaho