Postin uutta applikaatiota kehitetään myös käyttäjien kanssa.

OmaPosti-applikaatiosta helpotusta arkeen

Posti on rakentanut mobiilin asiakaskokemuksensa alusta alkaen uudestaan asiakkaidensa toiveita kuunnellen. Uudella OmaPosti-apilla voi hallinnoida laskuja, seurata ja ohjata saapuvia lähetyksiä sekä lähettää edullisesti paketteja. OmaPosti korvaa nykyisen Posti-sovelluksen, jolla on kuukausittain yli 100 000 käyttäjää.

OmaPostin rakentamisessa on keskitytty asiakkaalle eniten arvoa tuottaviin palveluihin ja niiden käyttökokemukseen. Apin keskiössä on sähköinen postilaatikko, joka yhdistää verkko-ostokset, laskut ja kirjeet yhteen selkeään näkymään.
– OmaPostin ensimmäinen versio palvelee erityisen hyvin kaikkia, jotka ostavat tuotteita verkosta. Verkkokaupan lähetysten seuranta ja ohjaus on nyt huomattavasti aiempaa helpompaa. Lisäksi paketin lähettäminen on edullisinta OmaPostista, kertoo Postin digitaalisista kuluttajapalveluista vastaava Timo Korander.

OmaPosti helpottaa myös laskuviidakon hallintaa. Appi muistuttaa laskujen eräpäivästä ja arkistoi automaattisesti niin laskut kuin muutkin palveluun tulleet viestit. Laskut voi helposti myös maksaa, ensimmäisessä versiossa yhteistyössä OP Ryhmän Pivo-mobiililompakolla. Jatkossa appiin lisätään maksuvaihtoehtoja.

Palvelun ensimmäisessä versiossa appiin saapuvat automaattisesti sähköiset kirjeet eli nykyiset Netpostin laskut. Myös paperilaskut on helppo maksaa apilla nappaamalla kuva laskun viivakoodista. Seuraavassa vaiheessa käyttäjät voivat ohjata OmaPostiin myös kaikki sähköpostiinsa saapuneet laskut ja e-laskut. Korander korostaa, ettei OmaPosti ole vielä valmis, vaan aktiivinen kehitys jatkuu käyttäjien kanssa. Palveluun lisätään lähiaikoina useita arkea helpottavia toiminnallisuuksia.

Postin tavoitteena on, että OmaPostista tulee yksi suosituimmista appeista suomalaisten arjessa. OmaPostiin kirjaudutaan Posti-tunnuksella, joka on yli 830 000 suomalaisella käytössä. OmaPosti-appi on ladattavissa ilmaiseksi Google Playstä tai App Storesta.