Evijärvellä pelattiin tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana enemmän RAY:n netti- ja mobiilipelejä kuin muualla Etelä-Pohjanmaan maakunnassa.

Evijärvellä pelataan eniten maakunnassa RAY:n netti- ja mobiilipelejä

Evijärvellä pelattiin tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana enemmän RAY:n netti- ja mobiilipelejä kuin muualla Etelä-Pohjanmaan maakunnassa.

RAY:n netti- ja mobiilipelien pelaaminen, tammi-kesäkuu 2016, €/aikuinen.
RAY:n netti- ja mobiilipelien pelaaminen, tammi-kesäkuu 2016, €/aikuinen.

Jokaista täysi-ikäistä kuntalaista kohden laskettuna evijärveläiset kuluttivat netti- ja mobiilipeleihin alkuvuonna 14,5 euroa. Summa on noussut liki 11 euroa vuotta aiemmasta vastaavasta ajasta.

Toiseksi eniten pelattiin Lappajärvellä, jossa pelaamiseen käytettiin yli 11 euroa. Summa on noussut noin kaksi euroa vuotta aiemmasta. Kolmanneksi maakunnan sisäisessä vertailussa sijoittui Ähtäri, jossa jokaista aikuista kohden laskettuna pelaamiseen kului noin 10,6 euroa. Summa on noussut 30 senttiä vuotta aiemmasta.

Soinissa pelaamiseen käytettiin 9,74 euroa (vuotta aiemmin kuusi euroa), Alajärvellä 8,99 euroa (vuotta aiemmin 4,06) ja Vimpelissä 8,69 euroa (13,54).
Netti- ja mobiilipelaamisluvuissa korostuvat paikkakunnat, joilla ei ole RAY:n pelisaleja ja joiden alueella olevissa yrityskumppaneiden liiketiloissa on vain vähän RAY:n raha-automaatteja tai pelipöytiä.

Savukoskella pelattiin eniten

Suomalainen aikuinen pelasi tämän vuoden tammi–kesäkuussa RAY:n netti- ja mobiilipelejä keskimäärin hiukan yli kahdeksalla eurolla. Summa on nousussa, sillä vuotta aiemmin samalla aikavälillä pelattiin alle seitsemällä eurolla.

Eniten RAY:n netti- ja mobiilipeleihin kulutettiin Savukoskella Lapissa, noin 25 euroa aikuisasukasta kohden. Summa on noussut 7,5 eurolla viime vuoden vastaavasta ajasta, jolloin Savukoski oli valtakunnallisen vertailun viides. Toiseksi sijoittui satakuntalainen Jämijärvi ja kolmanneksi Lapissa sijaitseva Sodankylä.

RAY:n nettikasinon kokonaistuotto kasvoi tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana 13,8 prosenttia viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna. Mobiilipelien tuotto liki tuplaantui kasvun ollessa 95 prosenttia. Aktiivisten asiakkaiden määrä on kasvanut 16,3 prosenttia.