Menestystä Kyyjärvelle Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuista

28
Mainos[adrotate banner="3"]

Kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruudesta kilpailtiin 12. kerran. Kilpailuun osallistui tänä vuonna 38 työtä, joista tuomaristo valitsi semifinaaliin 12.

Kyyjärven kilpailutyö ”Asennemuutoksella asukkaita”, sai kunniamaininnan ja median tunnustuksen yhteisöllisyyden kasvattamisesta turvapaikanhakijoiden vastaanoton yhteydessä.

MAINOS

Palkinnot jaettiin kuntamarkkinoinnin Piiri-yhteistyöverkoston tapahtumassa Kouvolassa 17. toukokuuta.

Tuomariston arvio Kyyjärven kilpailutyöstä oli, että teema on ajankohtainen ja tärkeä, vaikea asia on otettu haltuun ja toteutettu onnistuneesti. Hieno yhteiskunnallinen teko ja osoitus kunnan ja kuntalaisten vuorovaikutuksesta avoimuuden ilmapiirissä.

Kyyjärvi on jo aiemmin palkittu avoimuudesta ja yhteisöllisyydestä ja sen kasvattaminen on sinällään tärkeätä, mutta samalla toiminta luo kunnasta positiivista mielikuvaa ulospäin. Pienet kunnat tarvitsevat omaperäisiä tekoja ja aitoja omia vahvuuksia erottuakseen.

Kuntamarkkinoinnin kilpailutyöt kohdistuivat matkailuun, elinkeinotoimintaan, palveluihin ja asumiseen sekä henkilöstön yhteishenkeen tai asukkaiden viihtyvyyteen. Töitä arvioitiin kuudesta näkökulmasta: yhteydet strategiaan, pitkäjänteisyys, yhteistyö, tuloksellisuus, keinot ja mittaaminen.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu on osa kunta-alan markkinointiosaamisen kehittämistä Piiri-verkostossa. Tarkoituksena on lisätä elinvoimaa yksityisten yritysten kuin koko kunnan alueella. Yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen on aitoa ja tehokasta markkinointia.

Tanja Kyrönlahti

MAINOS
Priimatassi alusasujen pop-up-myynti Kyyjärven Paletissa