Ventilän risteyksen eli kantatie 68:n, Isokankaantien ja Patruunantien risteyksen läheisyyteen sijoitettu Vedon led-taulu saavuttaa talviaikaan sekä paikkakunnalla asuvien että kunnan läpi kulkevien huomion.

Veto laajensi markkinointikanaviaan

Vimpelin Veto seuraa naapurikaupungin Ykköspesis-joukkue Alajärven Ankkureita ja muutamia muita miesten Superpesis-paikkakuntia, kun seura hankki mainontansa ja varainhankintansa tueksi led-taulun.

Taulu on sijoitettu talviajaksi kantatie 68:n varteen, lähelle Ventilän risteystä.

Kaksi metriä korkean ja viisi metriä leveän uuden mainonta- ja markkinointivälineen avulla vimpeliläiset yritykset ja muualla toimivat Vedon yhteistyökumppanit saavat lisänäkyvyyttä palveluilleen, tuotteilleen ja toiminnalleen.

Myös Vedon omat tapahtumat, kuten pesäpallo- ja koripallo-ottelut sekä Nuorisokuvien elokuvat, saavat uudenlaista näkyvyyttä.

Paljon mahdollisuuksia

Keväällä led-näytön paikka vaihtuu, kun se viedään Saarikentälle kentän takaosaan. Kaksi metriä korkea ja viisi metriä leveä näyttö toimii pesäpallo-otteluiden aikaan mainostauluna.

Mainonnan näkyvyys on taattu, sillä yksistään Vedon miesten Superpesis-otteluissa kävi viime kaudella yli 30 000 katsojaa ja samansuuntaista katsojamäärää odotetaan myös tulevalle kaudelle.

Led-taulun toimittajana on Oulun AV-tekniikka, jolla on pitkä kokemus led-näyttöjen ja -aitojen toteuttajana. Taulun telineet on rakennettu Vimpelissä Maepro Oy:n toimitilassa.

– Led-taulussa voidaan näyttää ja toistaa yleisimmät kuvaformaatit ja myös videoklippejä, kertoo Oulun AV-tekniikan toimitusjohtaja Janne Pieniniemi.
Vedon toiminnanjohtaja Jukka-Pekka Kujala kertoo Vedon haluavan olla mukana kehityksessä ja tarjota mainostajille uudenlaisen mainontakanavan.

– Vedolla on tällä hetkellä 14 pääyhteistyökumppania mainostajina. He ovat mukana led-taulumainonnassa kolmivuotisella sopimuksella. Mukaan pääsee myös lyhyemmillä sopimuksilla.

Virpi Poikelin