1.5 C
torstai 28.3.2024
MAINOS

VM Carpet tyky-matkalla Espanjassa

VM Carpetin henkilökunta juhlisti yrityksen 50-vuotista taivalta Espanjan aurinkorannikolle suuntautuneella tyky-matkalla huhti-toukokuun vaihteessa.

Fuengirolan tummuva ilta.

Vauhtia matkalle otettiin uudistuneesta Flamingo Spa -kylpylästä Vantaalla ja sieltä matka jatkui iltalennolla kohti Malagaa. Majoittuminen puolenyön jälkeen Fuengirolan El Puerto -hotelliin sujui ripeästi ja seuraavana aamuna porukka oli pirteänä ja innokkaana suuntaamassa juna-asemalle ja kohti Malagan kaupunkia.

MAINOS

Ensimmäisenä vuorossa oli tutustuminen Picasso-museoon. Bablo Picasso syntyi Malagassa ja vietti siellä varhaislapsuutensa. Museossa pääsee tutustumaan taiteilijan elämään ja lukuisiin alkuperäisteoksiin eri tuotantokausilta.

Museovierailun jälkeen ohjelmassa oli vapaata tutustumista kaupunkiin, sen terasseihin ja shoppailupaikkoihin. Iltapäivällä kokoonnuimme ruokailemaan mielenkiintoiseen Wok Directo -ravintolaan. Ruokailusta tekee poikkeuksellisen se, että nautittava ruoka kerätään raakana lautaselle ja sen jälkeen taitavat kokit wokkaavat tai grillaavat sen asiakkaan odotellessa.

Pienet vuoristokylät henkivät espanjalaista tunnelmaa.

Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen paikka, kun saa juonesta kiinni. Illalla matkasimme täpötäydessä junassa taksisin Fuengirolaan ja tutustuimme vielä eri kansallisuuksien ominaispiirteitä esitteleviin kansainvälisiin päiviin. Myös Suomi oli vahvasti edustettuna saunoineen ja loimulohineen.

Sunnuntaina oli mahdollista viettää päivää joko rannalla, hotellin uima-altaalla tai tutustumalla Fuengirolan ostoskatuihin. Rohkeimmat uskaltautuivat Välimeren aaltojen syleilyyn. Vesi oli vielä viileää mutta ah, niin virkistävää!

Iltapäivällä vuorossa oli Fuengirolan eläintarha, joka on yllättävän monipuolinen ja ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Espanjalaista illallista saimme nauttia ravintola Tipi Tapassa upean flamenco-esityksen rytmittämänä.

Maanantaina retkikohteena oli tunnelmallinen Mijaksen vuoristokylä. Sen pienet, hohtavan valkoiset asuinrakennukset, kapeat kujat ja ihastuttavat maisemat veivät meidät keskelle todellista espanjalaista kyläidylliä. Mijaksesta jatkoimme Marbellaan ja vierailimme Banuksen huvivenesatamassa ihastelemassa toinen toistaan hulppeampia huvipursia.

Picasson taide puhuttelee.

Tiistai oli retkemme viimeinen päivä ja otimme siitä vielä kaiken irti. Ajoimme bussilla Nerjaan, missä tutustuimme kiehtoviin tippukiviluoliin ja poikkesimme Euroopan parvekkeeksi kutsutulla näköalapaikalla.

Siellä saimme ihastella kolmeen suuntaan avautuvaa häikäisevää, tyyntä Välimerta. Päivän päätteeksi vietimme vielä hetken Frigilianan valokuvauksellisessa pikkukylässä ja nautimme aterian The Garden -ravinolan henkeäsalpaavissa maisemissa.

Andalusian auringon laskiessa koneemme nousi tummuvalle yötaivaalle, ja aamuyön varhaisina tunteina saavuimme takaisin koti-Suomeen. Sää oli kolea, mutta sisimmässä lämmittivät ikimuistoiset, yhteiset kokemukset.

Niiden avulla jaksamme taas pitkään arkista aherrusta. Tänään tunnemme toinen toisemme paljon paremmin. Yhdessä olemme lyömätön tiimi. Kiitos VM Carpet!