Jouluradio soi jo!

Kuuntelijoiden suosion saavuttanut 20-vuotias Jouluradio on aloittanut toimintansa ja kuuluu loppiaiseen saakka. Konseptia on uudistettu ja Jouluradiolle on myönnetty tavaramerkki, joka kertoo pitkäjänteisestä työstä ja tunnetusta brändistä.
Mainos[adrotate banner="3"]

Jouluradio starttasi keskiviikkona ja soi aina loppiaiseen saakka. Tänä vuonna tavaramerkin saaneella Jouluradiolla on uusi musiikkipäällikkö, ja kanavaperheeseen on tullut tukku uudistuksia.

20-vuotias Jouluradio oli Kansallisen Radiotutkimuksen (KRT) mukaan viime kaudella koko Suomen kolmanneksi tavoittavin ja neljänneksi kuunnelluin radiokanava. Suurta suosiota nauttiva Jouluradio on uudistunut monella tavalla. Syyskuussa musiikkipäällikkönä aloittanut Joni Hartikainen on kokenut konkari radio- ja media-alalla. Jouluradion tärkeänä tehtävänä on ylläpitää joulumusiikkikulttuuria, joten Hartikainen on tarttunut musiikkilistoihin tarkkuudella ja lupaa pitää pääkanavan musiikkikatalogin mahdollisimman monipuolisena.

MAINOS

Monipuolinen kattaus

Pääkanavan musiikkikattaus tulee olemaan laajempi ja monipuolisempi kuin aiemmin. Jouluradion musiikkikirjastossa on noin 6 000 kappaletta.

– Pidän huolen siitä, että kuulija löytää kanavalta omat suosikkinsa, mutta myös uusia tuttavuuksia, Joni Hartikainen sanoo.

Myös kanavaperhettä on uudistettu. Kanavamäärää on tiivistetty kymmenestä kahdeksaan, jotta Jouluradio pystyy tekemään pienen tiimin voimin yhä laadukkaampia soittolistoja. Netissä soivat tällä kaudella pääkanavan lisäksi Kauneimmat Joululaulut, Klassinen joulu, Happy Holidays, Lasten jouluradio, Rouhea joulu, Popjoulu sekä Julradion.

Uutuutena radioaalloille ja nettiin on tuotu upbeat pop -musiikkia soittavan Popjoulu-teemakanava. Idea syntyi Hartikaisen mukaan aiemmista Uusi joulu ja Pikkujoulu -kanavista sekä toisaalta kuulijapalautteesta, jossa toivottiin hyväntuulista, menevää kanavaa, joka voisi toimia esimerkiksi joulusiivouksen taustalla.

Joulun tunnelmaa

Jouluradiolle myönnettiin tänä syksynä tavaramerkki, joka on osoitus Jouluradion vahvasta ja tunnetusta brändistä sekä pitkäjänteisestä työstä joulumusiikin saralla. Jouluradio on myös ajan hermoilla oleva kokeileva ja monimediainen joulumusiikkimedia, joka tälläkin kaudella tekee uudenlaisia ulostuloja.

Jouluradion teemana on tällä kaudella Tunne joulu, sillä Jouluradio tuo tutkitusti kuuntelijoille joulun tuntua, rauhaa ja iloa. Jouluradion suosion salaisuutena on huolella mietityt soittolistat, joiden äärellä kuuntelijat viipyvät pitkiäkin aikoja.

– Joulumusiikki herättää kuuntelijoissa tunteita ja muistoja sekä tuo mielihyvää. Erityisesti näinä epävarmoina sodanmustina aikoina haluamme tarjota kuuntelijoillemme vaihtoehdon, jossa voi uppoutua joulumusiikkiin ja nauttia sen rahoittavasta ja hyvää mieltä tuovasta tunnelmasta”,
sanoo Jouluradion vastaavana tuottajana aloittanut Katri Ketola. 

Jouluradio on Suomen evankelisluterilaisen kirkon seurakuntien lahja kuuntelijoille, ja sen mahdollistavat seurakunnat ympäri Suomen. Jouluradio on kahdeksan kanavan joulumusiikkiperhe ja verkkomedia. Monipuolisesti soivaa pääkanavaa voi kuunnella perinteisillä FM-radiotaajuuksilla, kaapeliverkossa ja RadioPlayerissa. Kuuluvuusalueilla asuu kolme neljäsosaa suomalaisista. Netissä kanavat kuuluvat kaikkialla. Jouluradion lanseeraamaa Joululaulupäivää vietetään joulukuun 15. päivänä.

MAINOS
Edellinen artikkeliAsioita on tehty oikein – kolmekymppisen JPYP laajenee edelleen
Seuraava artikkeliYli joka viides harkinnut yrittäjäksi ryhtymistä