Maija Aallas on nainen Choice Finland ihonhoitosarjan takana. Maijan tinkimättömällä intohimolla kotimaisuus ja korkea laatu on pidetty johtotähtenä tuotesarjan kehittämisessä.

Choice Finland ihonhoitosarja Alajärven Apteekin valikoimiin

Alajärven Apteekin valikoimista löytyy nyt puhdas, suomalainen, Fi-Nartura sertifioitu luonnonkosmetiikkasarja. Sarja sai tänä kesänä Avainlippu-tunnuksen suomalaisen työn liitolta, mikä kertoo että sen tuotekehitys ja valmistus tapahtuvat Suomessa suomalaisista raaka-aineista.

– Jopa osa purkeistamme on jo Suomessa suomalaisista materiaaleista valmistettuja ja täysin kompostoituvia, iloitsee Maija Aallas, nainen tuotesarjan takana.

Tarinan Choice Finlandin takana juontaa 16 vuoden päähän. Tuolloin parikymppinen Maija otti ensiaskeleet, joista uuden suomalaisen luonnonkosmetiikan tuoteperheen kehityskaari alkoi.

Kosmetiikkabisnes oli tuolloin hyvin kehittymätöntä ja tuotteet vielä usein melkoisia kemikaalipommeja. Maija tutki jo tuolloin miten laatua voisi parantaa. Hän pääsi seuraamaan alan kehitystä ja laatuasioiden muuttumista pikkuhiljaa läpinäkyviksi.

Kotimaisuus ja erittäin korkea laatu ovat aina olleet tuotekehityksen keskiössä. Maijan visiona oli alusta asti rakentaa oma laadukas tuotesarja.

Eräs suurimmista haasteista matkan varrella oli luotettavan valmistajan löytäminen. Maija kävi lukuisia tehdasneuvotteluja niin Suomessa kuin Euroopassakin. Lopulta vuonna 2012 Maija löysi suomalaisen Naviter Oy:n, joka on siitä saakka valmistanut tuotteet yhteistyössä Maijan kanssa.

Tänä päivänä tuotesarjasta löytyy kaikki tutut ihonhoitotuotteet naisille ja lasten sekä miesten tuotteet ovat tulossa.

Tuotesarjaa on myyty messujen ja tapahtumien kautta, mutta viime aikoina sen kanssa on tähdätty apteekkeihin, joka on luonnollisin myyntikanava Suomessa tämäntyyppisille tuotteille. Kosmetiikkasarjaa saa nyt jo yli 20 apteekista Suomessa ja määrä on kasvussa.

Kasvava ja kansainvälistyvä yritys on tehnyt päänavauksen markkinoille Sveitsissä, jossa tuoteperhe on vahvasti astumassa markkinoille.

Tuula Jokiaho