Järviseudun Varaosa ei ole jäänyt polkemaan paikoilleen

Mainos[adrotate banner="3"]

Järviseudun Varaosa Alajärvellä palvelee asiakkaitaan lähellä ja kauempana. Yrityksen monipuolisissa palveluissa ovat paitsi varaosat, myös hydrauliikkatuotteet, automaalit, rengasmyynti, täydellinen Huqsvarna -osasto sekä korjaamopalvelut.

Yritys perustettiin vuonna 1990, kun Aimo Lammin työt loppuivat Vapon sulkiessa korjaamonsa Vimpelissä. Työn perässä olisi pitänyt muuttaa Peräseinäjoelle, mikä ei ollut kiinnostava vaihtoehto. Jotain muuta oli siis keksittävä.

MAINOS

Aimo päättikin laittaa Alajärven keskustaan varaosamyymälän, vaikka yksi sellainen paikkakunnalta löytyi jo ennestäänkin. Toiseksi osakkaaksi uuteen yritykseen tuli Vapolla edelleen työssä jatkanut Ensio Parkkinen, joka jäi Järviseudun Varaosasta pois muutama vuosi myöhemmin.

Toiminnat kehittyivät ja nykyinen kauppias Tuomo kasvoi siinä samalla osin ”kaupassa”. Vuodesta 2008 Tuomo tuli työhön mukaan täysipäiväisesti ja 2012 hän otti vetovastuun koko yrityksestä.

– Ajatukseni oli alusta pitäen, että jos kauppiaaksi alan, toiminnan pitää laajentua mm. korjaamopuolelle, Tuomo muistelee.

Heti vuoden 2013 alussa yritys muutti pois kylän keskustasta uusiin tiloihin, joiden myötä korjaamotoiminta saatiin käyntiin uuden kauppiaan johdolla.

Tänä päivänä Järviseudun Varaosa palveleekin asiakkaita hyvin monipuolisella kattauksella tarjontaa. Yritys työllistää viidestä kuuteen henkilöä ja eteenpäin mennään jatkuvasti, sillä paikalleen ei ole tarkoitus jäädä polkemaan.

Yksi viime vuosien suurimmista uudistuksista on ollut täydellisen Huqsvarna -osaston tulo liikkeeseen. Osastolta löytyvät niin konstit nurmikon hoitoon, kuin moottori- ja raivaussahat ja erilaiset akkutuotteet, sekä vaatteet. Lisäksi tuotteisiin tehdään myös huollot.

Torstai-lehden perustajia

Kun Torstai-lehti perustettiin, Aimo Lammi teki heti päätöksen lähteä mukaan uuden lehden osakkaaksi.

– Tärkein syy oli ehdottomasti se, että näin saatiin mainostettua paitsi Alajärvelle, myös ympäristökuntiin yhdellä lehdellä, Lammi muistelee.

Tässä tehtävässä Torstai-lehti on palvellut yritystä hyvin ja siksipä lehti on ollutkin Järviseudun Varaosan pääasiallinen ilmoituslehti koko kuluneen 20 vuoden ajan.

Uusi aika tuo uudet haasteensa yritysten markkinointiin, ja Tuomo Lammi toteaakin että tänä päivänä myös sähköinen puoli on markkinoinnissa tärkeä. – Silti pelkästään sähköinen markkinointi ei riitä, vaan siihen tarvitaan edelleen lisäksi myös printtimainontaa.

Tuula Jokiaho

Edellinen artikkeliKukkasalonki Kastanja on Torstain ikäinen
Seuraava artikkeliHankkija Alajärvi uudistuu isosti