27.2 C
Alajärvi
lauantai 02.7.2022

POP-pankki Lappajärvi jatkaa vakaan kasvun tiellä – uusi palvelupäällikkö aloitti tehtävässään

POP Pankki Lappajärvi on noin 5300 asiakkaan pankki, jonka kasvu on ollut vuosien varrella tasaisen varmaa. Pankki palvelee asiakkaitaan toimialueena koko Suomi, joista hieman yli puolet onkin toimipaikan ulkopuolelta.

Asiakaskunnasta suurimman osan muodostavat henkilöasiakkaat, mutta yhtä lailla sen palveluja käyttävät myös maatalous- kuin yritysasiakkaat.

Pankin uutena palvelupäällikkönä työnsä on aloittanut helmikuun alussa Minna Myllymäki (tradenomi, YAMK), joka työskenteli hetken rinnakkain yhdessä pankinjohtajan tehtävästään eläköityneen Aila Kuoppalan kanssa. Myllymäki jatkaa nyt pitkälti hänen tehtäviään paneutuen erityisesti myynnin johtamiseen.

Pankilla on kaikkiaan yhdeksän työntekijää ja lisäksi yksi työntekijä vanhempainvapaalla. Soinilainen Myllymäki onkin erityisen tyytyväinen henkilöstön vahvaan osaamiseen ja uuteen työpaikkaansa, jossa laadukas asiakkaiden kokonaisvaltainen palvelu on avainasemassa.

Myllymäki on tehnyt koko työuransa rahoitusalan työtehtävien parissa ja Lappajärvellä avautunut työpaikka kiinnosti häntä, koska POP-ryhmä on jo pitkään ollut tunnettu ja palkittu peräti kymmenettä kertaa asiakastyytyväisyydestään. Koska Myllymäki itse tekee työtä suurella intohimolla ja aidolla halulla auttaa asiakkaita, POP-pankki tuntui sopivalle työnantajalle.

– Toivon, että voin täällä omalla työpanoksellani tukea toimintaa edelleen. Rahoitusalalla asiakkaat ovat aina isojen asioiden äärellä, ja siksi luottamus ja hyvä asiakaspalvelu ovat ensiarvoisen tärkeitä, Myllymäki summaa.

Lappajärvellä kassapalvelut toimivat edelleen päivittäin kello 9.30-12, vaikka monet pankit ovat supistaneet ne vain muutamaan päivään viikossa. Pankin toimitusjohtaja Antti Haapoja kertoo, että Lappajärven POP-pankilla on iso toiminta-alue ja lähimmät POP-pankit löytyvät Kauhavalta, Kortesjärveltä ja Kyyjärveltä.

Kasvupotentiaalia liki 25 prosentin vakavaraisuusasteella olevalla pankilla on siis aivan lähipitäjistäkin, vaikka iso osa pankkiasioinnista tapahtuu nykyisin sähköisesti. Esimerkkinä tästä on se, että asuntolainan voi pankista ottaa käymättä fyysisesti paikan päällä ja asiat voidaan hoitaa alusta loppuun saakka verkon välityksellä.

Asuntolainojen kysyntä onkin jälleen kevään tullen vilkastunut ja suuri osa kysynnästä tulee Lappajärven ulkopuolelta. Korkojen käännyttyä nyt nousuun kuuden nollavuoden jälkeen kiinnostus korkosuojaukseen on niin ikään kasvanut, niin uusien kuin vanhojenkin asuntolainojen kohdalla.

Myllymäki on iloinen siitä, että etenkin nuoret asunnonostajat ovat havahtuneet myös siihen, että rahoituksen rinnalla kannattaa miettiä myös vaurastumista ja mahdollisuuksiaan kerryttää varallisuuttaan tulevaisuuteen.

Osakesijoittaminen ja rahastot kiinnostavatkin paljon myös yhä nuorempia asiakkaita, jotka ymmärtävät, että inflaation jyllätessä rahan säilyttäminen pankkitilillä ei ole järkevin tie.

– Toivon, että asiakkaat ottavat yhteyttä matalalla kynnyksellä, olipa mielessä mitä tahansa raha-asioihin liittyvää.   Halu auttaa asiakasta sekä tarjota kokonaisvaltaisia ratkaisuja on meille ensiarvoisen tärkeää ja meillä on tähän osaava henkilökunta, Myllymäki muistuttaa.

Tuula Jokiaho

sinua saattaisi kiinnostaa

- Ilmoitus -
- Ilmoitus -

Viimeisimmät julkaisut